poniedziałek, 2 maja 2016

Nigdy Przenigdy




Nigdy Przenigdy



Tytuł: "Nigdy Przenigdy"
Autor: Sara Shepard
Długość: 138 stron
Czy należy do jakichś serii: drugi tom "Gry w Kłamstwa"
Moja ocena: 9/10


"Czasami bowiem ci, których najmniej podejrzewamy, mogą stanowić dla nas największe zagrożenie"






Opis fabuły



"Nigdy Przenigdy" to druga część opowieści o życiu Emmy, bliźniaczki martwej Sutton. Emma wciąż udaje swoją siostrę i wytrwale próbuje odnaleźć jej zabójcę. Tym razem pod lupę trafia kolejny podejrzany, a raczej podejrzane, lecz twardych dowodów wciąż brak. Czy to uczestniczki Gry w Kłamstwa? Komu Sutton zalazła tak bardzo za skórę, że aż ją zabił? Jedno jest pewne: zabójca wciąż jest blisko, a odkrycie jego tożsamości nie będzie tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Emma odkryje kolejne tajemnice i mroczne sekrety siostry, ale to przecież nie cała fabuła. Co jeśli główna bohaterka... się zakocha? Sprawdźcie sami jak skończy się ta runda Gry w Kłamstwa!



"Jeśli czegokolwiek się nauczyłam po śmierci, to tego, że pozory mogą mylić..."

Moja opinia


Dosłownie pochłonęłam tę książkę jednego dnia. Usiadłam i przeczytałam ją na raz. Co tam serial, bloga, stronka, przyjaciele, nauka. Cały świat stracił dla mnie znaczenie i zawęził się tylko do tych stu trzydziestu ośmiu stron. Byłam zachwycona! Sara po raz kolejny zaskoczyła mnie doskonałą książką. Pomimo tego, że znowu wszystko kończy się tak samo to i tak nie mogłam jej odłożyć ani na chwilę. Miałam takie wrażenie pewnie dlatego, że przeczytałam prawie całą serię "Pretty Little Liars" i przyzwyczaiłam się do pióra oraz powielanych schematów autorki, ale w sumie nie przeszkadzało mi to za bardzo. Całe to węszenie Emmy i szukanie zabójcy zostało opisane w mistrzowski sposób. Nawet sami podejrzani to ogromne zaskoczenie, ale to Sara - w przypadku jej książek i tak na koniec może okazać się co innego. Nigdy nie ufajcie pięknie podanym na tacy wskazówkom. To byłoby zbyt oczywiste. Poza szukaniem zabójcy w powieści pojawia się wiele wątków pobocznych, które idealnie łączą z tym głównym i nawzajem uzupełniają. Najbardziej z nich podobał mi się szlaban Sutton/Emmy oraz ten drobny wątek miłosny, no i oczywiście zakończenie, jak zwykle spektakularne. Dobrze, że trzecia część wyszła już dawno. Czekanie na nią wydawałoby się istną torturą. Ogólnie mam bardzo dobrą opinię o tej książce i na pewno przeczytam ją jeszcze parę razy.


"Szkoda, że nie mogę wysłać jej wiadomości zza grobu: Jestem tutaj. 
A teraz powiem ci, jak zginęłam" 


Plusy i minusy



Plusy:
- sarkazm Sutton/Emmy
- szlaban dla Emmy - wreszcie coś nie uchodzi jej na sucho!
- Gra w Kłamstwa
- podejrzani Emmy - słowem wow!
- ogólnie akcje z Garrettem, to naprawdę było coś mocnego
- zakończenie

Minusy:
- liczne podobieństwa do innych książek (tej samej autorki)




Dziś to na tyle :)
Mam nadzieję, że się podobało.
Lecę czytać kolejny tom!
Pozdrawiam i ściskam cieplutko,
Posy

2 komentarze:

  1. Nie czytałam pierwszego tomu tej historii i w sumie nie wiem czy to książka dla mnie. Wydaje się lekka i przyjemna, ale jak na razie mam tyle książek do przeczytania, że sobie ją odpuszczę. Może w przyszłości ;)
    Bardzo fajna recenzja :)
    Pozdrawiam Tris *.* z http://hopebravestory.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli podobają Ci się klimaty Pretty Little Liars, to warto dać jej szansę ;)
      i coś wiem o tych książkach - mój stosik tylko rośnie ;)
      Pozdrawiam,
      Posy

      Usuń