środa, 4 maja 2016

Przysłowiowy Book Tag







Przysłowiowy Book Tag 

Przez jedzenie, social media i popularne emotikonki po... przysłowia. 
Nie mam zamiaru przedłużać - zaczynamy Przysłowiowy Book Tag!


1. Co za dużo, to niezdrowo, czyli kontynuacja, która była gorsza od pierwszej części.
Zdecydowanie "Zbuntowana", czyli druga część "Niezgodnej". Byłam kompletnie zachwycona pierwszym tomem, a gdy sięgnęłam po drugi, to naprawdę bardzo, ale bardzo się rozczarowałam i straciłam ochotę na przeczytanie trzeciego tomu.

2. Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki, czyli książka, którą mogę czytać wielokrotnie
"Igrzyska Śmierci"! One mi się chyba nigdy nie znudzą.

3. Stary, ale jary, czyli ulubiona książka z dzieciństwa
"Akademia Pana Kleksa"- uwielbiam! Na marginesie to chyba nie było przysłowie, ale nie wnikajmy w szczegóły.

4. Nie taki diabeł straszny, jak go malują, czyli książka, która mnie miło zaskoczyła
Większość moich znajomych nie ma dobrej opinii o czwartym tomie "Rywalek", czyli "Następczyni", ale pomimo tego i tak sięgnęłam po tę książkę. Muszę przyznać, że byłam mile zaskoczona - polubiłam Eadlyn chyba jeszcze bardziej niż jej mamę! 

5. Nie chwal słońca przed zachodem, czyli książka, która rozczarowała mnie swoim zakończeniem
"Krew Olimpu" - niby wszystko skończyło się dobrze, ale Rick nie musiał robić z Ann i Percy'ego takich nieudaczników! Nie chcę za bardzo spojlerować, więc na tym zakończę. 

6. Wyśpisz się po śmierci, czyli książka, w którą tak się wciągnęłam, że mogłabym zarwać przy niej nockę
"Gra w Kłamstwa" - tej książki nie da się odłożyć w połowie i pójść spać! Nie zaczynajcie jej dzień przed ważnym egzaminem, dobrze?

7. Mowa jest srebrem, a milczenie złotem, czyli książka z najlepszymi dialogami
"Nigdy Nie Gasną", czyli drugi tom serii "Mroczne Umysły". Po co będę Wam opisywać te dialogi, skoro mogę Wam je pokazać? Łapcie mój ulubiony!
"- Co ty robisz? - zapytała.
- Zamykam Clancy'ego Graya w schowku na broń.
- Dobra. Pójdę po klucz - rzuciła." 
 
8. Pierwsze koty za płoty, czyli książka, przez której początek nie mogłam przebrnąć 
"Książę Mgły". Koszmarnie wspominam tę książkę - miała sto stron z hakiem i przez pierwsze siedemdziesiąt nic się nie działo.

10. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, czyli książka, którą zna prawie każdy
Chyba "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" - czy ktokolwiek o niej nigdy nie słyszał

11. Od przybytku głowa nie boli, czyli książka licząca ponad 400 stron
"Brisingr", czyli trzecia część "Eragona"! To naprawdę cudowna seria.

12. Być kulą u nogi, czyli książka, w której występuje trójkąt miłosny
"Księżyc w Nowiu". Zdecyduj się wreszcie dziewczyno!

13. Co cię nie zabije, to cię wzmocni, czyli bohater, który pod wpływem różnych czynników dorośleje
Muszę podać tu dwóch bohaterów - Katniss z "Igrzysk Śmierci" i Percego Jacksona z serii "Percy Jackson i Bogowie Olimpisjcy" oraz "Olimpijscy Herosi". Żadne z nich nie jest tym samym bohaterem, którego spotkaliśmy na początku ich przygód i nie jest to wadą z żadnych wyżej wymienionych serii.






Gratuluję każdemu, kto dotarł do końca!
Zostawcie po sobie komentarz 
- czasami mam wrażenie, że piszę dla duchów.
Pozdrawiam i niech los zawsze Wam sprzyja!
Posy


10 komentarzy:

  1. Nie myśl, że piszesz dla duchów, bo tak nie jest :P Super blog!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana, świetnie sobie poraziłaś z tymi pytaniami. Odpowiedzi są bardzo ciekawe. Ja bardzo lubię wpadać do ciebie więc nie mów, że piszesz dla duchów ;)
    Kochana, post świetny i oczywiście czekam na więcej <3
    Pozdrawiam z całego serduszka i zapraszam do mnie <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wielkie dzięki <3
      postaram się jak najszybciej dodać nowego posta!
      Pozdrawiam,
      Posy

      Usuń
  3. Hehe ja także w pytaniu: Co za dużo, to niezdrowo, czyli kontynuacja, która była gorsza od pierwszej części wskazałam Zbuntowaną.Przypadek? Nie sądzę. :D :D Jestem pierwszy raz na Twoim blogu, ale po tak udanym pierwszym wrażeniu na pewno będę zaglądać częściej :D Pozdrawiam ;)_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że będziesz tu stale i często zaglądać :)
      przypadki nie istnieją :P
      Pozdrawiam,
      Posy

      Usuń
  4. Nie znam Percy'ego Jacksona! A jednak!
    A z kontynuacjami często tak bywa, że nijak się mają do pierwszej części jeśli chodzi o poziom. Niektórzy autorzy pewnie wychodzą z założenia, że skoro pierwsza część się sprzedała, to druga też przejdzie w ciemno.

    www.stella-kostyla.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że nie wszyscy wychodzą z takiego założenia ;)
      Pozdrawia,
      Posy

      Usuń
  5. Bardzo fajna lista ciekawych pozycji, ja uwielbiam kryminały w szczególności Roberta Galabhaita

    OdpowiedzUsuń