wtorek, 19 kwietnia 2016

Niezgodna



Niezgodna 


Z dedykacją dla Marysi, największej fanki tej serii jaką znam ;)



Tytuł: "Niezgodna"
Autor: Veronica Roth
Długość: 350 stron
Czy należy do jakichś serii?: pierwszy tom trylogii o tym samym tytule
Moja ocena 6,5/10






"Jestem Niezgodna. I nie można mnie kontrolować."

Opis fabuły



Po kolejnej strasznej katastrofie, na gruzach Ameryki powstaje państwo podzielone na grupy. Oryginalnie, nieprawdaż? Tym razem społeczeństwo składa się z pięciu frakcji oraz bezfrakcyjnych, którzy nigdzie nie pasują. W sumie to taki odpowiednik bezdomnych, ale nawet Ci "pasujący" są zepsuci do szpiku kości. Oczywiście nie wszyscy, tylko zdecydowana większość. Jeszcze zwykli ludzie są minimalnie normalni, ale w trzeciej części okaże się, że... Dobra, nie będę spojelrować. I tak nic nie pobije liderów niektórych frakcji, ale może to też lepiej zostawmy... 
Co roku szesnastolatkowie mają możliwość zmiany frakcji. Beatrice, główna bohaterka powieści, wybiera dla siebie nową drogę - dołącza do frakcji Nieustraszonych, zmieniając całe swoje życie. Jak potoczą się jej losy? Co ma być w tym niby ciekawego? Sprawdźcie sami!


"Ci, którzy chcą władzy i ją osiągają, żyją w ciągłym strachu, że ją stracą" 

Moja opinia



"Niezgodna" ogólnie mi się podobała, ale bez większych rewelacji. Podobieństwa do zdecydowanej większości fantastycznych książek dla młodzieży są naprawdę irytujące! Poza tym raczej nie mam jakichkolwiek negatywnych uwag. Powieść jest mega wciągająca - dosłownie nie mogłam się od niej oderwać. Kolejnym plusem jest użyty przez autorkę prosty i zrozumiały język. Gdy co chwilka muszę sprawdzać znaczenie poszczególnych słów w słowniku, to odechciewa mi się czytać taką książkę. Jej jedyną wadą są podobieństwa, o których wcześniej wspominałam, np. do "Igrzysk Śmierci" - akurat podobieństwo do tej książki widziałam podczas prawie całej lektury/ Pomimo tego mam o niej pozytywną opinię. 




"-Trzymaj się ode mnie z daleka - ostrzegam cicho.Ciało mam sztywne i chłodne, nie jestem zła, nie jestem urażona, jestem niczym. Jeszcze bardziej ściszam głos. - Nigdy więcej się do mnie nie zbliżaj. - Nasze oczy się spotykają. Jego są ciemne i szkliste. Moje są nicością. - Jeśli podejdziesz, przysięgam, że cię zabiję. Ty tchórzu."


Plusy i minusy



Plusy:
- dobrze napisane
- postać Tobiasa
- trening Nieustraszonych
- zachowanie rodziców Tris - ono naprawdę pokazuje, że czasami warto coś poświęcić w imię czegoś lub kogoś, na kim nam zależy

Minusy:
- podobieństwo do innych książek :(




Hej!
Tym razem muszę Was o coś zapytać: jakie książki mam zrecenzować?
Zawsze to planuje, a teraz jakoś nie mam pomysłu.
Czekam na Wasze propozycje w komentarzach!
Pozdrawiam i niech los zawsze Wam sprzyja!
/Posy



16 komentarzy:

  1. U mnie niestety Niezgodna jest jedną ze znienawidzonych książek głównie przez główną bohaterkę, nie lubię tej dziewczyny, patrze ogólnie na całokształt, bo niektóre decyzje, które podejmowała np. w Zbuntowanej powalały na kolana z głupoty.
    I zgadzam się, jest bardzo podobna do innych książek :/
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba ucieszył Cię koniec "Wiernej" ;)
      to fakt, że Tris naprawdę potrafi zdenerować
      Pozdrawiam,
      /Posy

      Usuń
  2. Ja staram się nie porównywać powieści do siebie, wtedy każda jest niezwykła i oryginalna, jednak rozumiem osoby, który to robią, mi samej tez to się zdarza ;)
    Ja swoją historię z "Niezgodną" rozpoczęłam od filmu, w którym się zakochałam i byłam na nim dwa razy w kinie, i w dalszy ciągu uwielbiam do niego wracać. To jeden z moich ulubionych filmów :)
    Mam już za sobą całą trylogię przeczytaną i w sumie mam mieszane uczucia co do niej. Bo z jednej strony mam do niej sentyment i na początku uważałam, że jestem podobna do Tris, ale już w "Zbuntowanej" Tris mnie wnerwiałam swoim zachowaniem. Jednak ogólnie ta historia jest bardzo ciekawa i wciągająca, i wydaje mi się, że dobrze napisana ;)
    Nie rozumiem czemu niektórym aż tak strasznie się nie podobała, ale o gustach się nie dyskutuje ;)
    Bardzo fajna recenzja :) Oryginalny opis fabuły, taki ironiczny :D
    Pozdrawiam Tris *.* z http://hopebravestory.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. film jest fajny :)
      i od "Zbuntowanej" ta seria się sypie :(
      Pozdrawiam,
      Posy

      Usuń
  3. Nadal jestem przekonana, że Niezgodna nie jest kopią ( a nawet nie jest podobna ;_;) do IŚ. Szukanie podobieństw na siłę nie ma żadnego sensu. Te książki są totalnymi przeciwieństwami! A jak ktoś się już uprze i powie, że Niezgodna to kopia IŚ, to IŚ są kopią historii starożytnego Rzymu i/lub Quo Vadis (też były igrzyska, był Senecca, był bunt rebeliantów, nawet mieli hasło, gdzie było "Panem"). Bez obrazy, ale uważam, że WIĘKSZOŚĆ (NIE WSZYSCY) fanów IŚ jest zazdrosna o sukces jaki odniosła Niezgodna. Sama najpierw przeczytałam IŚ, a z miesiąc później N i nie żałuję, a tym bardzi (napiszę po raz 100) nie widzę podobieństw ( a jestem mega czepliwą osobą, która podobieństwo ( jak wyżej widać) może znaleźć wszędzie ;3 )
    Recenzja ( pomimo tego ^) jest bardzo fajna,
    xxxZuza ^^ <4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spokojnie, bo zaraz mnie pogryziesz ;)
      i gdzie widzisz w Igrzyskach podobieństwo do Quo Vadis? bo na serio nw, a czytałam i Igrzyska, i Quo Vadis ;) ciekawska ja
      Pozdrawiam,
      Posy

      Usuń
    2. Ja nie pogryzę, tylko od razu zjem :P <3
      A w IŚ są takie same podobieństwa do Quo Vadis jak N do IŚ :3. Czyli dla człowieka, który wszystkiego się czepia ( jak ja ^^) będą, a dla ludzi, którzy wszystko przyjmują na luzie nie ma :P

      Usuń
    3. ja to jestem tak pół na pół - trochę wyluzowana, ale bywam czasami strasznie sztywna ;)
      Pozdrawiam,
      Posy

      Usuń
  4. Nie czytałam tej serii w ogóle, bardzo chciałam, byłam mega zafascynowana zwiastunem kinowym najnowszej części i wtedy zaczęłam czytać recenzje na blogach... Teraz już sama nie wiem czy mam tak wielką ochotę sięgnąć po tę pozycję, ale chyba zrobię to z ciekawości

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z biblioteczka.napoddaszu@gmail.com :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast adresu bloga, wkleiłam maila jednej z blogerek! Już poprawiam: http://ksiazkowoholizm.blogspot.com/ :D

      Usuń
    2. nawet nie zauważyłam ;)
      na pewno zajrzę!
      /Posy

      Usuń
    3. i spróbuj ją przeczytać - pierwszy tom jest na serio spoko, potem już gorzej :(
      Pozdrawiam,
      Posy

      Usuń
  5. Czytałam całą serię, wraz z dodatkiem "Cztery". Pierwsza część najmniej mi się podobała, chyba ze względu na postać Tris. Jakoś jej charakter i zachowanie nie przypadły mi do gustu w pierwszym tomie://
    A i świetna recenzja!:))
    dziewczynamiedzyregalami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę nie podobał Ci się pierwszy tom?
      jestem zaskoczona - większość osób twierdzi, że od drugiego jest coraz gorzej ;)
      ale dopisek był świetny <3
      Pozdrawiam,
      Posy

      Usuń
  6. Kochana, świetna recenzja! Mnie się niezgodna podobała, ale nie powiedziałabym, że to jakieś arcydzieło. Ja jeszcze nie czytałam Igrzysk Śmierci, więc może dlatego mi się podobała bardziej niż innym ;)
    Kochana, serdecznie zapraszam cię do mnie na recenzję Niezgodnej ;)
    Pozdrawiam z całego serduszka i oczywiście zostaję na dłużej <3
    Tusia z bloga tusiaksiaziinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję <3
      na pewno wpadnę!
      spróbuj sięgnąć po Igrzyska, bo są naprawdę super :)
      Pozdrawiam,
      Posy

      Usuń