poniedziałek, 31 sierpnia 2015

THE DUFF [#ta brzydka i gruba]

The Duff [#ta brzydka i gruba]

Hej :)
Dziś przychodzę do Was z recenzją książki "The Duff [#ta brzydka i gruba]". Z pewnością każdy Was słyszał już o jej ekranizacji, ale może warto sięgnąć po pierwotną wersję tej historii?



Opis fabuły



Bianca to zwykła uczennica szkoły średniej. Nie ma problemów z nauką, rodziną czy przyjaciółmi, do czasu, gdy w klubie zagaduje do niej Wesley, szkolny przystojniak, który zaciąga każdą spotkaną dziewczynę do łóżka. Tym razem chce, żeby były to przyjaciółki bohaterki. Tylko dlaczego gada z nią, a nie z Jessicą i Casey? Odpowiedź jest prosta: chłopak chce zaplusować w oczach atrakcyjnych koleżanek, aby łatwiej je przekonać, ale rozmawiając z Biancą mówi trochę za dużo - określa ją mianem Duffa, czyli nieatrakcyjnej, grubej osoby, "ochroniarza" reszty paczki, ale słowa szkolnego przystojniaka to tylko czubek góry lodowej - rodzice dziewczyny się rozwodzą, ojciec znów zaczyna pić, a relacje z przyjaciółmi stale się pogarszają. Jak poradzi sobie z tym wszystkim nasza bohaterka?



"Każda dziewczyna od czasu do czasu powątpiewa w swoją atrakcyjność. Dlaczego tak długo nie potrafiłam w to uwierzyć? Czemu tak bardzo się przejmowałam tą głupią etykietką, skoro wszystko było takie proste? Powinnam odczuwać dumę ze swojej duffowaości i cieszyć się z tego, że mam cudowne przyjaciółki."


Moja opinia 


The Duff to nie tylko kolejna głupia książka opowiadająca o życiu nastolatki, którym jedynym problemem są chłopcy. Jeśli myślisz, że to kolejne głupie czytało to uwierz, nie mogłeś bardziej się mylić. Powieść porusza ważne tematy, istotne dla każdej młodej osoby, takie jak każdemu dobrze znany problem, nie tylko młodym - niedowartościowanie. Czy nie czułeś się kiedyś jakbyś nic nie znaczył? Jakbyś był tylko głupim, grubym idiotą? Jeśli nie to gratuluję. Na serio masz szczęście. Ja niestety tak miałam i z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że ta książka pomaga uwierzyć w siebie - Bianca nie jest ideałem i to w tej książce jest świetne. Nikt nie jest idealny, więc fikcyjni bohaterowie też nie powinni. Takie osoby nie istnieją zarówno w realu, jak i na papierze. Wiemy, że rodzice bohaterki się rozwodzą, ale czy rozwiązaniem problemu jest seks z chłopakiem, którego rzekomo nienawidzi? Chowanie głowy w piasek nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem! To mnie bardzo wkurzyło. Serio, dziewczyno, może spróbujesz pogadać z matką a nie uciekasz? Dobrze, że pod koniec książki Biancka wreszcie zakończyła zabawę w idiotkę i stanęła twarzą w twarz z nieuniknionym.
Ogólnie w skali do dziesięciu dam tej książce ósemkę :)



"To jej wybór. Jej życie. A ja nie miałam prawa go osądzać."

Plusy i minusy



Plusy 
- Oblanie Wesley'a colą, uwielbiam takie akcje.
- Zachowanie Bianki - wreszcie przestała uciekać przed problemami.
- Pokazanie przez autorkę, że każdy z nas ma swoje życie i nie powinien obrażać innych, by poczuć się lepiej!
- Prawdziwe ukazanie świata i bohaterów jako zwykłe osoby, które nie są idealne. 

Minusy
- Milutkie zachowanie Bianki wobec jej przyjaciółek - to nie ich wina, że jesteś duffem lub, że twoi rodzice się rozwodzą! Ogarnij się dziewczyno.

/Posy 


2 komentarze:

  1. Oglądałam film i mi się podobał, ale mam wrażenie, że nie ma sensu czytać tej książki, choć jak zauważyłam z twojej recenzji książka różni się od filmu.
    Fajna recenzja :)
    Pozdrawiam *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje :) i spróbuj dać jej szansę, bo naprawdę jest fajna, takie lekkie czytadło
      /Posy

      Usuń